vijgen gedroogd
eten

Vijgen: gedroogd of vers eten?

Er zijn een aantal soorten fruit die steeds populairder worden omdat ze je goed kunnen helpen afvallen. Een daarvan is de vijg. Eet vijgen gedroogd of vers, afhankelijk van wat je lekker vindt. Benieuwd welke van de twee gezonder is? Dat lees je hier.

Vijgen eten

Vijgen bevatten veel van het mineraal kalium. Dat is voor veel lichaamsfuncties goed, maar vooral voor het op peil houden van je hartslag en bloeddruk. Uit onderzoeken blijkt dat het eten van vijgen kan zorgen voor een lagere bloeddruk. Kortom: die wil je gewoon eten dus. Maar welke soort vijgen kun je nu het beste eten?

vijgen gedroogd

Gedroogde vijgen

Het lastige van gedroogd fruit is dat het altijd een klein beetje vitaminen verliest. Het is echter zo weinig dat het bijna verwaarloosbaar is. Vijgen eten die gedroogd zijn betekent echter ook dat ze veel zoeter zijn. Vind jij het als zoetekauw fijn om gezond te leven maar toch soms een zoete snack te eten? Dan kun je dus beter kiezen voor gedroogde vijgen want die zijn simpelweg zoeter. 

Andere opties

Wist je dat ook bananen erg zoet zijn, met name als ze gedroogd zijn? Wanneer je de vijgen een beetje zat bent dan kun je heel goed overstappen op banaan of bijvoorbeeld appel voor de afwisseling.