Uncategorized

Instagramverhalen kan het verschil maken voor je marketing.

Instagramverhalen hebben de manier waarop we Instagram gebruiken veranderd, waardoor het platform meer is geworden dan je dagelijkse online fotoalbum.

Oorspronkelijk uitgebracht om de populaire Snapchat-functie na te bootsen, nu verhoogt Instagram de mogelijkheden voor verhalen met de recente lancering van productstickers. Door te kiezen om jouw Instagram uitbesteden aan social marketeers kan er eenvoudig een Instagram-verkoopkanaal gerealiseerd worden zodat klanten producten rechtstreeks op Instagram kunnen ontdekken, winkelen en uiteindelijk te kopen.

Jouw bedrijf kan Instagram Stories gebruiken om de meest loyale volgers betrokken te houden, terwijl de inhoud open blijft voor nieuw publiek om te ontdekken. In deze korte handleiding laten we zien hoe je verhalen kunt introduceren in jouw Instagram-marketingmix.

Waarom zou je gebruik van Instagram Stories?

Verhalen zijn een snel, boeiend formaat dat perfect geschikt is voor mobiele ervaringen. Merken hebben dit opgemerkt, en uit de gegevens van Instagram blijkt dat een derde van de meest bekeken verhalen op het platform door bedrijven is gemaakt.

Simpel gezegd, Instagram Stories zijn leuk om te maken en te consumeren, en een kortstondig formaat verlaagt de inzet en maakt de hele ervaring minder formeel. De authenticiteit die bij een ‘wegwerp’-formaat hoort, kan ook door merken worden toegepast. Vele social media marketingbureaus geven bedrijven de mogelijkheid om zich volledig te ontzorgen. Je kan er ook voor kiezen om jouw Instagram marketing uitbesteden aan een social media marketingbureau met veel kennis over Instagram.

Denk minder aan ‘posten’, meer aan ‘programmeren’

Alleen omdat verhalen niet eeuwig blijven hangen, wil dat nog niet zeggen dat ze geen nadenken en plannen vereisen. Merken moeten over hun Instagram-verhaal nadenken zoals ze over elk ander contentkanaal zouden doen: van tevoren. Overweeg om het verhaal te behandelen als een televisienetwerk met geplande weekprogramma’s, of zelfs terugkerende “afleveringen” die op bepaalde dagen plaatsvinden. Door van tevoren na te denken over wat voor soort inhoud je gaat delen en hoe je verhaal eruit zal zien, kun je een verslavende en consistentere ervaring voor je kijkers creëren.

Links in je Instagram-bio

Je Instagram-bio was ooit de enige plek om een klikbare link toe te voegen, en veel merken gebruiken deze aanpak nog steeds. Gelukkig kun je twee basisprincipes voor conversie toepassen om de klus te klaren: betaalbaarheid en een call-to-action (CTA).

Een CTA is een directe instructie voor wat u het publiek wilt laten doen. Zonder een expliciete CTA is de standaard actie van jouw publiek waarschijnlijk doorgaan met swipen naar het volgende bericht. Je moet altijd proberen om een CTA toe te voegen, of dat nu op je Instagram-onderschriften staat of op je verhalen. Instagram uitbesteden kan voor vele dé oplossing zijn. Social media marketing kan hierdoor onderhanden worden genomen met behulp van alle mogelijke social media marketingtool.